Piątek, 2024-05-03
Imieniny: Jaropełka, Marii
Piątek, 2024-05-03
Imieniny: Jaropełka, Marii
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Nasza szkoła otrzymała środki na realizację programu Laboratorium Przyszłości i uzyskała środki, dzięki którym uczniowie będą mogli rozwijać kreatywne myślenie, umiejętność obsługi nowoczesnych narzędzi technologicznych oraz zdolności konstrukcyjne.
Szkoła Podstawowa im. Świętego Stanisława Kostki w Amelinie w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych w łącznej wysokości: 30 000 zł.
-Drukarka 3D wraz z akcesoriami (filamenty),
-Lutownica / Stacja lutownicza z gorącym powietrzem wraz z akcesoriami,
-Zestaw FORBOT do kursu Arduino z materiałami edukacyjnymi z mikrokontrolerem, czujnikami,
-Aparat cyfrowy,
-Statyw do aparatu,
-Oświetlenie do realizacji nagrań,
- Mikroport z 1 nadajnikiem i 2 odbiornikami SAM02,
- Mikrofon kierunkowy,
-Kamera przenośna cyfrowa wraz z akcesoriami
-Gimbale,
- Kolumna aktywna z 2 mikrofonami bezprzewodowymi,
- Głośniki „Genius”,
-Długopisy 3D,
- Robotyka lego Spike,
- Klocki edukacyjne konstrukcyjne,
- Klocki magnetyczne.
Ww. wyposażenie uatrakcyjni zajęcia w naszej szkole i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.